تفاوت حلقه نشان با حلقه ازدواج در چیست؟

تفاوت حلقه نشان با حلقه ازدواج در چیست؟

تفاوت حلقه نشان با حلقه ازدواج در چیست؟

در کشور ما به خاطر تنوع در مراسماتی که برای زوج های جوان برگزار می گردد و متاسفانه روز به روز هم دایره این تنوع گسترده تر می شود , ممکن است در رسم و رسومات خانواده ها با یکدیگر اندک اختلافی وجود داشته باشد.
در این راستا حلقه نشان که البته بیشتر به جای حلقه از انگشتر استفاده می شود برای زمانی است که خانواده داماد , دختر مورد نظرشان را اصطلاحا برای خود نشان می کنند که این انگشتر در حلقه چهارم دست راست قرار می گیرد.
اما حلقه ازدواج به جهت مراسم عقد بوده که خانواده عروس و خانواده داماد برای یکدیگر خریداری می نمایند و این حلقه ها در انگشت چهارم دست چپ قرار می گیرند.
همان گونه که در ابتدای مطلب گفته شد ممکن است در رسم و رسومات هر خانواده با یکدیگر اختلافاتی جزئی وجود داشته باشد. به عنوان مثال هستند افرادی که حلقه دیگری به نام حلقه نامزدی خریداری کرده و یا افرادی که انگشتر نشان را از همان ابتدا در دست چپ نموده و پس از خرید حلقه ازدواج آنرا به دست راست انداخته و حلقه ازدواج را در دست چپ می نمایند.
اینک برای مان بگویید رسم و رسومات خانواده شما در این زمینه چگونه است ؟

نوشته شده توسط : ایمان آزموده

پی نوشت : تقریبا همگی ما در فیلم ها و سریال های خارجی , شیوه خواستگاری و ازدواج دختران و پسران را دیده ایم . به این صورت که دختر در وسط خیابان زانو زده و حلقه ای را به سمت پسر مورد علاقه خود گرفته و سپس می گوید : آیا با من ازدواج می کنی ؟؟؟؟ آآآآآه از اتاق فرمان اشاره می کنند که پسر زانو می زند و سپس باقی ماجرا … پس از آن به کلیسا رفته و در اوج سادگی , پیمان زناشویی خود را رسمی می نمایند .
حال اگر بخواهیم از آغاز تا پایان همین داستان را در کشور خودمان شرح دهیم مثنوی هفتاد من کاغذ خواهد شد و نگران هستیم همان تعداد جوانان اندکی هم که قصد ازدواج دارند از تصمیم خود منصرف گردند !

حلقه جواهر         حلقه ست          رینگ ساده          حلقه جواهر برلیان          حلقه ازدواج طرح بینهایت          حلقه های ست          انگشتر گل مارکیز          حلقه ساده برلیان          حلقه دو رنگ

  • مدیریت سایت
  • ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
  • 27541
  • 1

مطالب مرتبط

تعداد دیدگاه ها (1)

  • ۱۳۹۶/۰۸/۲۷ - ۰۶:۵۲
    shokufa

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما مدیر گرامی… سپاس از شما بابت تمام متن ها و متنی که در مورد تفاوت حلقه ها نوشتید… موفق و پیروز باشید.??توی شهر ما اردبیل.. رسمش یکم تنوع داره.. برای نشان کردن دختر خانم ها به عنوان عروس ،خانواده داماد گردن آویز میارن و بعدا عقد که جاری شد حلقه ازدواج توسط اقا داماد به عروس خانم هدیه داده میشه.