راز موفقیت خودروسازان آمریکایی در جلب مشتری چیست؟

با وجود رکود قابل‌توجه بازار خودرو در بسیاری از کشورها، در ایالات متحده شاهد روند رو به رشد فروش خودروسازان هستیم که این موفقیت سوالات بسیاری را بوجود آورده که رمز موفقیت خودروسازان آمریکایی در فروش خودروهایشان چیست؟

شورلت
در پاسخ به این سوال باید چهار عامل اصلی را در موفقیت خودروسازان آمریکایی دخیل دانست که شامل: عمر خودرو، ارزانی بنزین، موج جاری شدن اعتبارات و رشد اشتغال می‌شوند.

عمر ناوگان خودروهای آمریکا، متشکل از 200 میلیون دستگاه، بالغ بر 11 سال است. این مساله در تاریخ ایالات متحده بی‌سابقه است و مردم آمریکا طی مدت طولانی سوار بر خودروهای بسیار قدیمی و از مد افتاده بوده‌اند و این دیگر چیزی نیست که آمریکایی‌ها هم‌اکنون انجام می‌دهند. ازسوی دیگر، قیمت بنزین در بسیاری از ایالت‌های آمریکا در هر گالن به کمتر از 2 دلار رسیده، به‌طوریکه شهروندان آمریکایی با کمتر از 20 دلار می‌توانند باک خودروی خود را پر کنند. با مقرون به صرفه‌تر شدن قیمت بنزین، آن دسته از مشتریانی که از این جنبه خرید خودرو یعنی هزینه‌ بنزین نگرانی داشتند، حالا با خیال راحت‌تر و رفع شدن این نگرانی، اقدام به خرید خودرو می‌کنند.

همچنین، تسهیل شرایط پرداخت و بازپرداخت وام‌ها، شهروندان آمریکایی هم‌اکنون براحتی می‌توانند هر کالایی که می‌خواهند خریداری کنند. همچنین، انعطاف‌پذیری بیشتر اعتبارات، باعث شده تا وام گیرندگانی که پشتوانه اعتباری بالایی نداشتند، از اقساط و بازپرداخت‌های سنگین ماهیانه اجتناب کنند. در نهایت، رشد اشتغال نیز یکی از عوامل افزایش فروش خودرو در آمریکا بوده چراکه در بسیاری از قسمتهای آمریکا، درصورتی که شغلی نداشته باشید، نیازی پیدا نمی‌کنید که حتما یک خودروی نو داشته باشید اما درصورت یافتن شغل، شاید رانندگی با خودرویی که 11 سال کار کرده برایتان چندان جالب بنظر نرسد.

تا همین چند سال پیش که نرخ بیکاری نسبتا بالا بود، هیچکس اینقدرها به ثبات شغلی اعتماد نداشت که بتواند با خیال راحت هزینه خرید خودروی صفر یا حتی کم‌کارکرد را به خود تحمیل کند. اما هم‌اکنون، با بازگشت اشتغال کامل به اقتصاد آمریکا، دستکم روی کاغذ، افراد براحتی و باخیال آسوده‌تری می‌توانند اقدام به خرید خودرو کنند.

  • مدیریت سایت
  • ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
  • 828
  • 0

مطالب مرتبط

تعداد دیدگاه ها (0)