سوراخ کردن گوش کودکان , باید ها و نباید ها

سوراخ کردن گوش کودکان , باید ها و نباید ها

سوراخ کردن گوش کودکان , باید ها و نباید ها : گروهی از پدر و مادران عقیده دارند که بهتر است بعد از تولد هرچه سریعتر گوش های نوزاد را سوراخ کنند . چرا که نوزاد کمتر اذیت شده و درد کمتری را نیز متحمل می شود . از طرفی چون نمی تواند دست به گوش های خود بزند بنابراین روند بهبودی سریع تر است .

سوراخ کردن گوش کودکان , باید ها و نباید ها

سوراخ کردن گوش از نگاه روان شناسان :

اما روان شناسان کودک در این زمینه می گویند سوراخ کردن گوش نوزادان صحیح نیست . زیرا نوزاد هیچ تصوری از گوشواره ندارد و تصور می کند دردی که می کشد به دلیل تنبیه یا آزار اوست. از این رو آنها توصیه می کنند بهتر است تا زمانی که کودک علت این درد کشیدن و سوراخ کردن گوش را متوجه بشود و خودش از شما بخواهد که گوش هایش را سوراخ کنید و به درکی رسیده است که به گوش هایش تا بهبودی کامل دست نمی زند این کار را به تعویق بیاندازید .

گوش سوراخ کردن

سوراخ کردن گوش و ابتلا به عفونت در نوزادان :

مجله آمریکایی مراقبت بالینی از پوست طی مطالعه ای که انجام داد بیان کرد که 20 درصد سوراخ هایی که در بدن ایجاد می شود مثل سوراخ گوش می تواند عامل سرایت عفونت باشد . حفره های اضافی که در پوست ایجاد می شود می توانند آلودگی را از طریق پوست به داخل بدن منتقل کنند یا حتی به افراد دیگر سرایت دهند.این مجله در توصیه ای به والدین نوشت : سوراخ کردن گوش نوزادان حداقل تا 6 ماهگی ایده مناسبی نیست چرا که سیستم ایمنی بدن نوزاد تا این زمان هنوز به صورت کامل مجهز نشده و احتمال اینکه نتواند با عفونت احتمالی سوراخ کردن گوش مبارزه کند را دارد.

زمان مناسب برای سوراخ کردن گوش

توصیه هایی برای پیشگیری از عفونت :

آکادمی بیماری‌های کودکان آمریکا برای پیشگیری از عفونت و سایر عوارض پس از سوراخ ‌کردن گوش توصیه‌های مفیدی برای همه والدین دارد. این توصیه‌‌ ها در تمامی کشور‌های دنیا مورد توجه والدین قرار گرفته و اگر به طور دقیق آنها را رعایت کنید ، می‌توانید مطمئن باشید که پس از سوراخ‌کردن گوش فرزندتان مشکلی برای او پیش نخواهد آمد .

کودک تان را برای سوراخ‌ کردن گوش ، نزد پزشک ، پرستار یا تکنسین ماهر در این کار ببرید . لذا سوراخ ‌کردن گوش در خانه با نخ و سوزن و به وسیله مادربزرگ‌ و یا یکی از اطرافیان کودک کاملا غیربهداشتی است.

گوش پیش از سوراخ ‌کردن باید با الکل یا محلول‌های مشابه کاملا ضدعفونی شود . اگر شما کودک تان را به یکی از مراکز بهداشتی برای سوراخ کردن گوش ببرید ، کارکنان این مراکز مواد ضدعفونی ‌کننده را با غلظت مناسب ، پیش از سوراخ ‌کردن گوش کودک مورد استفاده قرار می دهند .

بهتر است ابتدا از گوشواره‌ طلای ساده استفاده کنید تا از احتمال بروز واکنش حساسیتی کاسته شود . این گوشواره ‌های طلای ساده ، اغلب میخی شکل هستند و می ‌توانید آنها را از طلافروشی‌ ها تهیه کنید . بنابراین انواع گوشواره‌های متفرقه که اغلب از فلزات بدل ساخته شده‌اند برای استفاده بلافاصله پس از سوراخ کردن گوش کودک مناسب نیستند.

چه هنگام گوش کودک را سوراخ کنیم

اینک نظرات تعدادی از کاربران را بخوانید :

من فکر درد بچه رو کردم . چهل روزگی گوشاشو سوراخ کردم . الانم پشیمونم .چون بزرگ تر که شد سوراخ ها جابجا شدن . اگر هم بخوام دو سوراخه بشه بازم سوراخ اولیه جای بدی قرار گرفته .

درد در زمان سوراخ کردن گوش

من لزومی به استفاده از گوشواره برای نوزاد نمی بینم . من معتقدم وقتی بزرگتر شد اگر دلش خواست گوشش رو سوراخ کنه ( وقتی که خودش درکی از گوشواره و سوراخ کردن گوش داشته باشه) اونموقع وقتشه .

سوراخ کردن گوش نوزاد

تا سن بچه کمتره دردش کمتره … من دخترمو نزدیک سه ماهش بود سوراخ کردم . حتی حین سوراخ کردن گریه هم نکرد. فقط غر زد . بعدم تو ماشین گرفت خوابید تا یکی دو ساعت . بعدم بلند شد اصلا هیچیش نبود . راحت تموم شد …من که بنظرم هر چی زودتر بهترررر .

برای سوراخ کردن گوش نوزاد کجا بهتر است

من هم گوش دخترمو سوراخ نکردم الان 26 ماهه است و گذاشتم هر وقت خودش خواست . مامانم گوش منو تو نوزادی سوراخ کرد ولی برای خواهرمو نه. خواهرم وقتی شش ساله شد خودش با میل خودش رفت دکتر و سوراخ کرد . بعد هم رفتیم براش گوشواره خریدیم کلی هم ذوق کرد.

آیا سوراخ کردن گوش درد دارد ؟

الان دختر خواهر شوهر من ٣ سال و خورده اى شه ولى هنوز گوش هاشو سوراخ نکرده هى دارن توى مخ بچه میخونن تا رضایت بده بره سوراخ کنه . الان دختر من ٣ ماهشه وقتى دو ماهه بود بردیم دکتر براش سوراخ کرد . اون لحظه یکم گریه کرد ولى زودى شیر خورد و خوابید. تا چند روز هم پماد تتراسایکلین زدم . بعد از ۴ روز هم اون گوشواره هاى بدل رو در آوردم و گوشواره ى نقره براش گذاشتم . چون نقره خاصیت میکروب زدایى داره .

خوشحال خواهیم شد شما هم نظر خود را با ما در انتهای همین صفحه در میان بگذارید ( بدون نیاز به ثبت نام در سایت )
میترسم گوشمو سوراخ کنم

  • مدیریت سایت
  • ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
  • 4288
  • 3

مطالب مرتبط

تعداد دیدگاه ها (3)

  • ۱۳۹۶/۱۲/۲۴ - ۲۳:۰۴
    ستاره دنباله دار

    مطلب بسیار آموزنده و مفیدی بود
    سپاسگزارم بخاطر سایت پربار و جامع شما

    • ۱۳۹۶/۱۲/۲۴ - ۲۳:۰۵
      مدیریت سایت

      خواهش میکنم دوست عزیز و گرامی
      باعث افتخاره که یکی از بازدیدکنندگان سایت ما هستید

  • ۱۳۹۶/۱۲/۲۴ - ۲۳:۵۸
    shokufa

    مطالب بسیار عالی و خواندنی و اموزنده ای رو بیان کردید. موفق و پیروز باشید. ???????