صفر تا صد ساخت رینگ ورساچه (مفید , مختصر و با بیانی ساده)

صفر تا صد ساخت رینگ ورساچه (مفید , مختصر و با بیانی ساده)

صفر تا صد ساخت رینگ ورساچه (مفید , مختصر و با بیانی ساده) : بهترین علم آن است که دیگران از فرد عالم و علمش بهره مند شوند و این بهترین ضرورت نشر علم به عنوان زکات است .

با سلام خدمت تمامی بازدید کنندگان گرامی سایت www.MasterGold.ir

تصمیم گرفتیم گاهی اوقات که فرصتی دست بده , توضیحات کوتاهی از روند آماده سازی سفارشات مشتریان عزیزمون البته به زبانی شیرین و ساده ارائه بدیم که ممکنه بعضا خوندنشون خالی از لطف نباشه . ضمن اینکه تجربیات و علم هرچند اندک خودمون رو در اختیار همکاران گرامی مون قرار بدیم . هرچند که این عزیزان استاد ما هستند .
ممنون از همراهی تون .

یکی از کارهای خوش فروش ما , حلقه های ورساچه هستن که هم بعنوان حلقه تک ازشون میشه استفاده کرد و هم بعنوان حلقه ازدواج (تصویر شماره یک)

صفر تا صد ساخت رینگ ورساچه (مفید , مختصر و با بیانی ساده)تصویر شماره یک

بعبارتی اونقدر از این کار استقبال شده بود که وسوسه شدم به همکاران عزیزم بگم یدونه هم واسه خودم بسازن که توی دستم می بینید (تصاویر شماره دو و سه )

ساخت رینگ طلاتصویر شماره دو

ساخت رینگ ورساچهتصویر شماره سه

نکته یک : مال من از جنس نقره هست
نکته دو : چون حلقه در دست چپ منه , احیانا دوستان و اقوام فکر نکنن بنده عروسی کردم و اونارو دعوت نکردیم ! هرچند که با این گرونی و مخارجا بازم دعوتتون نمیکنیم ! اما چون راست دست هستم مجبور شدم حلقه رو داخل انگشت چپم بندازم تا بتونم عکس بگیرم .

روال ساخت این حلقه متفاوت از کارهای دیگست و با تکنولوژی خاصی موسوم به پرینتر سه بعدی باید ساخته بشه . این تکنولوژی چند سالی هست که داخل ایران شده اما کاملا فراگیر نشده و در شهرهای محدودی استفاده میشه . ضمن اینکه به خاطر مراحل متعددی که داره و گاها دستگاه های گرون قیمت , اجرت ساختش هم مقداری بالاتره . اما توسط اون قادر هستیم کارهایی در سطح طلا و جواهرات خارجی بسازیم . همچنین کارهایی که تولیدشون با دست غیر ممکنه , به واسطه این دستگاه امکان ساختش مهیاست .

خب . ابتدا طراح عزیز , طرح این حلقه رو با نرم افزار مخصوص طلا و جواهر آماده میکنه (تصویر شماره چهار)

طراحی با متریکستصویر شماره چهار

سپس این طرح رو به پرینتر سه بعدی میدیم تا نمونه لاستیکی اونو که ما بهش میگیم رزین , تحویلمون بده (تصویر شماره پنج)

رزین پرینتر سه بعدیتصویر شماره پنج

بعد این لاستیک یا رزین میره به کارگاه ریخته گری طلا . چون اینجا بحث تخصصی و البته طولانی میشه , در همین حد اشاره میکنم که نمونه طلای اون حلقه در اینجا به دستمون میرسه . سپس میره برای مراحل پایانی که همون پوست و پرداخت و آبکاری هست . البته چون رنگ فعلی بسیار خاصه , اکثر مشتریان ما خواستن که آبکاری نشه . ضمنا این رنگ , چون رنگ خود طلاست بنابراین تا ابد ثابته و تغییر رنگ نخواهد داد . (تصویر شماره شش)

ساخت طلا و جواهرات با پرینتر سه بعدیتصویر شماره شش

حالا ممکنه براتون این سوال پیش بیاد که مگه رنگ طلا نباید زرد باشه ؟ چرا . رنگ طلای 24 عیار زرد هست . اما چون طلای خالص فلز نرمی هست بنابراین با فلزات دیگه نظیر مس و روی و … ترکیب میشه تا استحکامش بالاتر بره و عیارش به 18 برسه و بهمین خاطر رنگشم کمی تغییر میکنه . البته بستگی به اون فلزات هم داره . مثلا اگر مس بیشتری داشته باشه رنگش متمایل به قرمز میشه . اون طلاهای زرد توی ویترین طلا فروشیا هم که می بینید همگی آبکاری زرد میشن تا خوشگل و هوس انگیز بشن !

حالا مکالمات بنده با یکی از مشتریان حلقه ورساچه که از تهران بهمون سفارش دادن رو ببینید : (تصاویر هفت و هشت و نه)

مکالمه با مشتریتصویر شماره هفت

گفتگو با مشتریتصویر شماره هشت

صحبت با مشتریتصویر شماره نه

مکالمات بنده با یکی دیگه از مشتریان حلقه ورساچه که از اهواز بهمون سفارش دادن رو ببینید : (تصاویر ده و یازده و دوازده ) . البته ناگفته نماند تصویر شماره یازده مربوط به مکالمه مشتری عزیزمون با همسر گرامیشون هست که تصویر این مکالمه رو هم واسه ما فرستادن تا بفهمیم چقدر از کار راضی بودن .

سفارش مشتریتصویر شماره ده

مکالمه مشتری با همسرشانتصویر شماره یازده

تصویر شماره دوازدهتصویر شماره دوازده

رینگ ورساچه

  • مدیریت سایت
  • ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
  • 3608
  • 0

مطالب مرتبط

تعداد دیدگاه ها (0)