• صفحه اصلی
  • >
  • اخبار
  • >
  • محمد اسدی: باید فاصله تولیدکننده و مصرف کننده در صنعت طلا و جواهر کوتاه شود

محمد اسدی: باید فاصله تولیدکننده و مصرف کننده در صنعت طلا و جواهر کوتاه شود

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اسدی جوزانی، رئیس انجمن پخش کنندگان طلا، جواهر و نقره تهران در نشست “چشم انداز صنعت طلا و جواهر در دوران پساتحریم”  که در خبرگزاری ایلنا برگزار شد، گفت: متاسفانه عده ای معدود که در صنعت طلا و جواهر حضور دارند، این صنعت را به حاشیه می برند تا خودشان بتوانند منافع شخصی اشان را پیگیری کنند. کشور ترکیه در برابر ایران در صنعت طلاوجواهر توان رقابت نداشت و در گذشته از کشور ما طلا و جواهر وارد می کردند اما امروز ترکیه تبدیل به دومین صادر کننده بزرگ دنیا در صنعت و جواهر شده است.

اسدی جوزانی اظهار داشت: ما کشوری هستیم که از هزاران سال پیش، جواهرات بخشی از آثار باستانی ما بوده است اما امروز به جایی رسیده ایم که در صادرات طلاوجواهر در جهان سهمی نداریم. تا یک تصمیم درست و برنامه ریزی مناسب در این خصوص صورت نگیرد چشم انداز این صنعت همچنان مبهم است. باید به سوی تدوین برنامه درست حرکت کنیم. اگر ترکیه توانست حرکت به سوی صنعت طلا و جواهر را آغاز کند به این دلیل بود که تمام تولید کنندگان این کشور زیر یک سقف جمع شده اند و هماهنگ با یکدیگر عمل کردند. در حال حاضر سیستم تجارت در جهان تغییر کرده است اما ما هنوز با روش های سنتی می خواهیم تولید و تجارت کنیم.

وی در ادمه افزود: وقتی تمامی صنوف طلا و جواهر رونق پیدا کرد می توانیم بگوییم موفق بوده ایم نه این که صرفا به منافع یک بخش توجه کنیم. اگر در صنعت طلاوجواهر درست عمل کنیم می توانیم در حدود 500 هزار شغل ایجاد کنیم چون می توانیم با تکیه بر صنعت طلاوجواهر بعد از نفت دومین منبع درآمد را کسب کنیم. در حال حاضر سازمان امور مالیاتی بحث ارزش افزوده در صنعت طلا وجواهر را کاملا غلط تلقی کرده است و از این طریق ضربه ای به صنعت طلا وجواهر وارد کرده است.

رئیس انجمن پخش کنندگان طلا، جواهر و نقره تهران، تاکید کرد: من خودم در ایتالیا شرکتی در حوزه طلا وجواهر دارم. با توجه به این تجربه می گویم که بازار ما بسیار سنتی عمل می کند این سیستم هایی که در بازارهای ما رایج است دیگر در جهان وجود ندارد ما تا فاصله میان تولید کننده و مصرف کننده را کوتاه نکنیم به جایی نمی رسیم. ما در اتحادیه خودمان برنامه ای تدوین کرده ایم و گروه کاری بزرگی را برای انجام مطالعات بازار تشکیل داده ایم تا به سوی مدرن شدن واستفاده از دستاوردهای جهانی گام برداریم.

منبع : سایت اتحادیه طلای تهران

  • مدیریت سایت
  • ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
  • 1146
  • 0

مطالب مرتبط

تعداد دیدگاه ها (0)