اتریش 15 تن ذخایر طلای خود را از لندن بازگرداند

بانک ملی اتریش روز جمعه اعلام کرد که بیش از 15 تن از ذخایر طلای خود را از لندن بازگردانده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، تصمیم اتریش برای بازگرداندن ذخایر طلا از لندن پس از آن اتخاذ شده است که آلمان نیز پیش از این بخشی از ذخایر طلای خود را از آمریکا و انگلیس بازگردانده بود.

بر اساس این گزارش، اتریش قصد دارد تا نیمی از ذخایر طلای خود را در داخل کشور نگهداری کند. بانک ملی اتریش بیش از 280 تن ذخایر طلا در اختیار دارد و قصد دارد تا سال 2020 میلادی 50 درصد این ذخایر را به کشور بازگرداند. تا سال 2020 میلادی همچنین 30 درصد ذخایر طلای اتریش در لندن و 20 درصد نیز در سوییس نگهداری خواهد شد. اکنون بخش عمده ذخایر طلای اتریش در انگلیس است.

بانک ملی اتریش افزود: تا پایان نوامبر بیش از 15 تن از ذخایر طلای اتریش به کشور بازگشته است. بازگرداندن ذخایر طلا از لندن از ماه اکتبر آغاز شده است.

پس از بازگرداندن این ذخایر، اتریش هم اکنون 65 تن ذخایر طلا را در داخل کشور در اختیار دارد که معادل 23 درصد کل ذخایر طلای این کشور است. حدود 209 تن طلا اکنون در لندن و 6 تن نیز در سوییس است.

اتریش در جریان جنگ جهانی دوم ذخایر طلای خود را به انگلیس و سوییس منتقل کرده است. نگرانی های ناشی از دوران جنگ سرد نیز مانع از این شده است تا اتریش دذخایر طلای خود را به کشور بازگرداند.

منبع : سایت اتحادیه طلای تهران

  • مدیریت سایت
  • ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
  • 1057
  • 0

مطالب مرتبط

تعداد دیدگاه ها (0)