پروژه جدید در امارات متحده : ساخت کوه مصنوعی !

پروژه جدید در امارات متحده : ساخت کوه مصنوعی !

کشورهای بیابانی نظیر امارات متحده عربی به طور معمول قربانی ارتفاع شان از سطح دریا هستند. قسمت زیادی از وسعت چنین کشورهایی را زمین های بایر و صاف تشکیل می دهد .پس در نتیجه هوا قادر نیست بسادگی به سمت بالا حرکت کنو و ابرهای بارانی را تشکیل دهد.

اما کشور نفت خیز امارات متحده ادعا میکند که توانسته به راهکار مناسبی برای برطرف کردن این مشکل دست پیدا کند . آنها اعتقاد دارند کشورهایی که بیابانی هستند باید کوه های مخصوصی را ایجاد نمایند و هم اینک این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس مراحل نخست ساخت چنین کوهی را پشت سر می گذارد که از آن گفتیم.

پروژه جدید در امارات متحده : ساخت کوه مصنوعی !

بر طبق این پروژه قرار بر این است که این ارتفاعات , هوا را به سمت بالا فرستاده و ابرهایی را ایجاد نمایند (با روش های مصنوعی بارورسازی) که بتواند باران مورد نیاز را برای زمین های تشنه آن تامین نمایند. از نظر تئوری , افزایش یافتن بارندگی در مناطق بیابانی و خشک می تواند نهایتا باعث سرسبزی آن شود ولی باید دید که این پروژه در عمل تا چه اندازه موفق خواهد بود.

بدیهی است که قبل از اجرای این پروژه باید نقشه نگاری های لازم از مکان ساخت کوه صورت پذیرد . ضمنا همانگونه که قبلا گفته شد کشور امارات دستی طولانی در زمینه تغییر شکل دادن به سرزمین و محیط خود دارد (بد نیست نگاهی به جزایر پالم آن بیاندازید) . با این حال ساخت چنین کوهی میتواند بلند پروازانه ترین پروژه های در دست اقدام این کشور باشد .

هم اکنون تیم مسئول طرح در حال بررسی جوانب , ابعاد و موقعیت ایجاد این کوه است و در صورتی که تصمیم مسئولان این کشور برای پیاده سازی پروژه قطعی شود ، برای اجرای آن به هزینه ای گزاف و تیمی از مهندسان متبحر و کارکشته نیاز خواهد بود

  • مدیریت سایت
  • ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
  • 1190
  • 0

مطالب مرتبط

تعداد دیدگاه ها (0)