تاسیس بنیاد خیریه با سهام فیسبوک

مارک زاکربرگ و همسرش به مناسبت تولد دخترشان تصمیم گرفته‌اند تا با 99 درصد از سهامشان در کمپانی فیس‌بوک بنیاد خیریه تأسیس کنند.

مارک زاکربرگ

نیویورک تایمز نوشت ارزش سهام این دو در فیس‌بوک بیش از 45 میلیارد دلار است که تصمیم گرفته‌اند در طول حیاتشان برای امور خیریه از آن استفاده کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، این تصمیم بعد از به دنیا آمدن مکس، دخترشان، رخ می‌دهد و موسسه خیریه‌ای بنام چان زاکربرگ تأسیس می‌کنند تا مدیریت مالی را بر عهده گیرند.

زاکربرگ و همسرش پریسیلا در نامه سرگشاده خطاب به عموم تأکید کردند که آموزش افراد در سراسر دنیا، مبارزه با بیماری‌ها و ایجاد تسهیلات برای ارتباط بیشتر مردم جهان با یکدیگر ازجمله اهدافی است که موسسه خیریه چان زاکربرگ دنبال خواهد کرد.

زاکربرگ 31 ساله و دکتر پریسیلا چان 30 ساله بر خلاف نسل پیشین ثروتمندان امریکایی تصمیم گرفته‌اند تا در جوانی ثروت خود را وقف امور خیریه کنند.

در حال حاضر ارزش سهام فیس‌بوک در بازار بیش از 302 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. گفتنی است بیش از 2 میلیارد و 828 میلیون سهم فیس‌بوک میان سهامداران توزیع‌شده که بر اساس آخرین آمار، ارزش هر سهم بیش از 107 دلار است و آمار غیررسمی نشان می‌دهد مارک زاکربرگ(در مورد همسر وی اعلام نشده است) 24 درصد از سهام فیس‌بوک را در اختیار دارد.(تأیید نشده)

  • مدیریت سایت
  • ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
  • 1068
  • 0

مطالب مرتبط

تعداد دیدگاه ها (0)