برای دادن عیدی پول بهتر است یا کادو ؟

برای دادن عیدی

بررسی های انجام شده توسط اقتصاد دانان نشان میدهد که هدایای اهدا شده به افراد در مناسبت های مختلف برای دریافت کنندگان آنها ، بطور متوسط کمتر از یک سوم بهای واقعی هدایا ارزش دارند !

این مطلب گویای آن است که اگر بعنوان مثال در دید و بازدیدهای نوروزی قصد دارید برای هر کودکی چیزی در حدود  30 هزار تومان هدیه بخرید بهتر است به او 10 هزار تومان پول نقد بدهید! یعنی اینکه یک اسکناس ده هزار تومانی به اندازه 30 هزار تومان کادو برای فرد مقابل ارزش دارد. البته ناگفته نماند این مطلب یک مطالعه جهانی است و احتمال دارد چند درصدی در ایران متفاوت باشد.

نکته جالب این تحقیق آن است که زنان در انتخاب کادو و هدایا عملکرد نسبتا بهتری دارند زیرا نسبت به مردان ، برآورد بهتری از ترجیحات افراد در مورد هدیه دارند. پس با این حساب اگر قصد دادن پول نقد نداریم پس حداقل باید خرید کادو را به زنان بسپاریم .

در این راستا باید اضافه کرد که چون زنان در انتخاب کادو بهتر عمل می کنند بنابراین اگر کادوی خوبی نگیرند ، بیشتر ناراحت می شوند . زیرا کادوی بد را نشانۀ بی توجهی طرف مقابل به حساب می آورند.

اما برعکس اکثر مردانی که کادوی بد می گیرند چندان ناراحت نمی شوند زیرا انتخاب کادوی بد را به سلیقۀ متفاوت طرف مقابل نسبت می دهند و در این راستا کمی منطقی تر فکر میکنند.

 

  • مدیریت سایت
  • ۱۳۹۵/۰۱/۰۲
  • 1055
  • 0

مطالب مرتبط

تعداد دیدگاه ها (0)