دستگیری ملوانان امریکایی توسط سپاه پاسداران + تصاویر

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی گزارشی اعلام کرد : در ساعت 16:30 سه‌شنبه مورخ 22/10/94 دو فروند شناور رزمی امریکایی حامل 10 تفنگدار مسلح که وارد آب های سرزمین جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند ، توسط واحدهای شناوری رزمی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه توقیف شده و به جزیره فارسی منتقل شدند . همچنین در هنگام توقیف این شناورها ، ناوگروه هواپیمابر  “ترومن”  امریکا در جنوب شرقی جزیره فارسی و در آب های بین المللی نزدیک محل توقیف شناور حضور داشته است .

دستگیری-شناور-امریکا

دستگیری-ملوان-امریکا

در این راستا نیروی دریایی سپاه اعلام کرده در زمان توقیف شناورهای رزمی امریکایی ، ناوگروه هواپیمابر “شارل دوگل “فرانسه نیز در شمال شرقی جزیره فارسی در آب های بین المللی در حال گشت زنی بوده است .
روابط عمومی نیروی دریایی سپاه یادآور شد : سرنشینان شناورهای امریکایی شامل 9 مرد و 1 زن با برخورد اسلامی رزمندگان منطقه دوم دریایی سپاه در سلامت کامل بوده و در محل مناسبی مستقر شده اند .

در این رابطه جان کری وزیر خارجه آمریکا  با سید محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران برای تسریع آزادی سرنشینان قایق‌های آمریکایی توقیف‌شده در خلیج فارس تماس گرفته است. یک مقام آمریکایی به رویترز گفت ظریف در این تماس تلفنی به همتای آمریکایی خود گفته سرنشینان این دو قایق به زودی آزاد خواهند شد.
یک مقام امریکایى می‌گوید اوباما در جریان بازداشت 10 نظامی آمریکایی در خلیج فارس توسط سپاه پاسداران قرار گرفته و کرى هم با ظریف در ارتباط تلفنى است .
بنا بر اطلاعات رسیده هرکدام از قایق های امریکایی مجهز به 3 مسلسل کالیبر 50 (یکی در جلوی شناور و دو تا در طرفین) است.
این 2 شناور که به صورت غیرقانونی وارد ابهای ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، حدود ٢ کیلومتر در آبهای کشورمان گشت زنی کردند که این اطلاعات برروی دستگاه GPS آنها نیز ثبت بوده و هم اکنون در اختیار سپاه پاسداران است .
در همین حال دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره آخرین وضعیت بازداشت 10 ملوان‌ آمریکایی اعلام کرد : ورود 2 شناور رزمی آمریکایی به آبهای سرزمینی ایران به‌علت خرابی‌ سیستم‌های ناوبری آنها بوده و موضوع در حال حل‌شدن است.
او ادامه داد : تعامل خوبی بین دستگاه‌های نظامی و دیپلماسی برقرار است و بررسی‌ها در این باره ادامه خواهد داشت .
دریادار فدوی تأکید کرد: زمان زیادی طول نمی‌کشد و دستور لازم را برای اقدام نهایی را خواهیم گرفت و احتمالاً آنها آزاد می‌شوند.
منبع : اقتصاد انلاین
  • مدیریت سایت
  • ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
  • 2419
  • 0

مطالب مرتبط

تعداد دیدگاه ها (0)