رسید خودپرداز بانکی و سرقت پول از حساب !

رسید خودپرداز بانکی و سرقت

کلاهبرداران اینترنتی در یکی از جدیدترین شیوه های سرقت خود , رسید خودپرداز بانکی را نشانه گرفته اند !

احتمالا کمتر کسانی میدانند که سارقان و کلاهبرداران اینترنتی توسط رسید خودپرداز های بانکی که معمولا هم توسط افراد دور انداخته میشوند قادر هستند با دسترسی به اطلاعات بانکی از قبیل موجودی حساب و با یک جعل کاملا ساده , حساب مالباخته را خالی کنند. در این شیوه مجرمان در حوالی خودپردازها پرسه می زنند و بعد از بررسی رسید آنها و با شناسایی حسابهای دارای پول , نقشه خود را برای برداشت غیرمجاز عملی می نمایند .

بر این اساس متهمان و کلاهبرداران با شناسایی حساب هایی که پر از پول هستند و با مراجعه به شعبه بانک , به بهانه های گوناگونی اطلاعات صاحب حساب را به دست می آورند. آنگاه بعد از کسب اطلاعات صاحب حساب , براحتی با جعل مدارک هویتی , خودشان را به جای صاحب حساب معرفی کرده و مجددا با مراجعه به شعبه , درخواست کارت عابر بانک می کنند. به این خاطر که معمولا در حال حاضر هر شعبه ای قادر است کارت عابربانک صادر کند فرد می تواند با یک کارت ملی, کارت عابر بانک را دریافت و به راحتی حساب فرد را تخلیه کنند.
روش مذکور در حال فراگیری میان سارقین بوده که خوشبختانه در طی جلسات مشترکی که میان بانک ها برگزار شده است این معضل در حال رفع شدن میباشد ولی بازهم برخی از سارقین از این شیوه استفاده کرده و در چند نوبت اقدام به سرقت پول صاحب حساب کرده اند .
بهترین و مهمترین راهکار پیشگیری از این کلاه برداری , همراه بردن رسید دستگاه یا مخدوش کردن آن است.پس یه یاد داشته باشید که تحت هیچ شرایطی هنگامی که موجودی حساب گرفته یا پول برداشت می کنید رسید خود را دور نیانداخته و آن را حتما به همراه خود ببرید. البته می توانید با معدوم کردن رسید , دست سودجویان را از این برداشت غیر قانونی کوتاه کنید.

به یاد دا داشته باشید در پرونده هایی که به این صورت تشکیل گشته اند متاسفانه  مالباختگان براحتی تمام پول های خود را از دست داده و شناسایی و دستگیری سارقین نیز بسیار مشکل است .

  • مدیریت سایت
  • ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
  • 1312
  • 0

مطالب مرتبط

تعداد دیدگاه ها (0)