“روسری”،ستارۀ جدید صنعت 230 میلیارد‌دلاری

فروش نیلوفر مد، در حالی امسال به 50 میلیون رینگیت (11.8 میلیون دلار) رسید که هیچ یک از روسری‌های تولید این شرکت گرانتر از 100 رینگیت (24 دلار) نیستند.

طرح روسری جدید

 

این شرکت محصولاتش را از طریق فروشگاه اصلی خود و از طریق 700 پخش‌کننده در سراسر مالزی به فروش می‌رساند. آنها فروش آنلاین نیز دارند و به همه جای دنیا محصول را ارسال می‌کنند. این شرکت با دارا بودن پخش‌کننده‌هایی در سنگاپور، برونئی، لندن، استرالیا، هلند و ایالات متحده، قصد دارد بدل به برندی جهانی شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرادید، او ستاره‌ای مالزیایی است که میلیونها هوادار دارد. هر بار که روی صفحۀ تلویزیون ظاهر می‌شود، هوادارانش مشتاقش با شتاب هر چه را که آن روز پوشیده باشد، می‌خرند: از جمله روسری‌هایش.

به گزارش بی‌بی‌سی انگلیسی، نور نیلوفا محد. نور، ملکۀ زیبایی 26 ساله، بازیگر و مجری تلویزیون 1.4 میلیون فالوئر در توییتر و 2.2 میلیون هوادار در فیسبوک دارد. او همچنین کارآفرینی موفق و چهرۀ تبلیغاتی شرکت مد و لباس “نیلوفر حجاب” است. شرکتی که به خانواده‌اش تعلق دارد. تنها در عرض یک سال، این شرکت به یکی از بزرگترین برندهای روسری در مالزی بدل شده و به دنبال بازارهای صادراتی است.

خرید روسری جدید

 

نیلوفا، ستارۀ مد مالزی، یکی از روسری‌های برند نیلوفر را سر کرده است

مالزی کشوری است 60 درصد از جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند و البته تنها جایی نیست که مد لباسهای اسلامی برای زنان شاهد جهشی در هواداران بوده است. تخمین زده شده که بازار مد اسلامی 230 میلیادر دلار در سال 2014 ارزش داشته و پیش بینی می‌شود که ارزش آن تا سال 2020 به 327 میلیارد دلار برسد. با افزایش تمایل زنان مسلمان به پوشاندن سرشان، تقاضا برای روسری یا حجاب رو به فزونی است.

در سایر کشورهای عمدتاً مسلمان نشین، بسیاری از آن حجاب یا روسری بر سر می‌کنند تا به دستور قرآن مبنی بر این که زنان و مردان بایستی خود را بپوشانند و فروتنانه لباس بپوشند، عمل کرده باشند. شال نه تنها وسیله‌ای است برای عمل به فرامین قرآن، بلکه حالا بدل به یک اکسسوری در پوشش مدروز شده است و رشد روز افزون تقاضا برای محصولات مرتبط با حجاب مد روز، صنعتی پررونق را رقم زده است.

فروش نیلوفر مد، در حالی امسال به 50 میلیون رینگیت (11.8 میلیون دلار) رسید که هیچ یک از روسری‌های تولید این شرکت گرانتر از 100 رینگیت (24 دلار) نیستند. این شرکت محصولاتش را از طریق فروشگاه اصلی خود و از طریق 700 پخش‌کننده در سراسر مالزی به فروش می‌رساند. آنها فروش آنلاین نیز دارند و به همه جای دنیا محصول را ارسال می‌کنند. این شرکت با دارا بودن پخش‌کننده‌هایی در سنگاپور، برونئی، لندن، استرالیا، هلند و ایالات متحده، قصد دارد بدل به برندی جهانی شود.

مدل روسری جدید
نور نبیلا، خواهر نیلوفا و مدیر عامل گروه نیلوفر مد، می‌گوید: “ما شگفت‌زده و بهت‌زده شده‌ایم. ما انتظار چنین استقبالی را نداشتیم.”

آلیا خان، از شورای طراحی مد اسلامی، معتقد است که مسئله “بازگشت به ارزشهاست.” این شورا حدود 5000 عضو دارد که یک سوم آنها را طراحانی از 40 کشور اسلامی به غیر از مالزی تشکیل می‌دهند. خان می‌گوید که در سطح جهان “تقاضای عظیمی برای مد اسلامی وجود دارد.”

انواع روسری

دیان پلنگی، شناخته‌شده‌ترین طراح مد اسلامی در اندونزی

ترکیه بزرگترین بازار مد اسلامی است. بازار اندونزی به سرعت در حال رشد است و این کشور می‌خواهد به پیشروی این بازار بدل شود. دیان پلنگی، که در پاریس آموزش دیده و در اینستاگرام 2.5 میلیون فالوئر دارد، طراح پیشروی مد اسلامی در اندونزی است و اخیراً توسط نشریۀ انگلیسی “Business of Fashion” به عنوان یکی از500 شخصیت اثرگذار در صنعت مد انتخاب شده است. او 14 فروشگاه در اندونزی و یک فروشگاه در مالزی دارد.

زنان محجبه در کشورهای غربی نیز که در آنها مسلمانان در اقلیت هستند، نمود بیشتری پیدا کرده‌اند. در ماه سپتامبر امسال، ماریا ادریسی، مدل بریتانیایی، بدل به اولین زنی شد که با روسری در تبلیغی برای H&M حاضر شد. H&M دومین خرده‌فروش لباس بزرگ در دنیاست. در هفتۀ مد امسال لندن، سه خواهر که صاحب برند پوشاک “میمپیکتیا”ی مالزی هستند، اولین شوی مد خود را برگزار کردند و به خاطر حجاب توجه بسیاری هم به آنها صورت گرفت. طراحان غربی نیز به طراحی مد برای زنان مسلمان علاقه نشان داده‌اند؛ در سال 2014، برند DKNY مجموعۀ رمضان را عرضه کرد.

مدل روسری زیبا

سایر برندهای غربی نیز این مسیر را دنبال کرده‌اند؛ تامی هیلفیگر و مانگو در طول ماه رمضان پوشاک اسلامی می‌فروختند و برند ژاپنی یونیکلو با همکاری هانا تاجیما، طراح بریتانیایی، مقدمات راه‌اندازی خط مد اسلامی را فراهم کرده است.

زلفیه بوفا، وبلاگ‌نویس استرالیایی و طراح مد، می‌گوید: “همه دوست دارند که خوش‌لباس باشند و سبکی برای لباس پوشیدن داشته باشند. ممکن است دلشان نخواهد چیزی را که “مد شده” بپوشند، بلکه می‌خواهند با زمانه همراه باشند. این موضوع بر طرز نگاه جامعه به آنها، به خصوص در غرب، تاثیر می‌گذارد.”

ویوی یوسف مالزیایی و 27 ساله، از دو سال پیش و پس از تولد فرزندش محجبه شد. او که نمی‌توانست روسری‌هایی سبک مورد علاقه‌اش را در بازار پیدا کند، تصمیم گرفت که خودش دست به طراحی بزند و با استفاده از بهترین پارچه‌ها و طراحی‌های مد روز، زنان متخصص و حتی غیرمسلمانان را جذب کند. او نام برند خود را با الهام از نام دوستان دبیرستانش dUCk گذاشته و از ماه می 2014 کارش را آغاز کرده است.

ویوی می‌گوید: “برای من سخت بود که برندی شهری متناسب با ذائقۀ بین‌المللی پیدا کنم. بسیاری از برندها، خیلی تولید انبوهی هستند. من می‌خواستم چیزی فراتر ایجاد کنم که اختصاصی‌تر باشد و نشان دهد که پوشیدن حجاب می‌تواند اتفاقی زیبا باشد.”

جدیدترین روسری‌های طراحی‌های او تقریباً به محض اینکه در فروشگاه آنلاین قرار می‌گیرند، به فروش می‌رسند و هر جا که در پایتخت مالزی این روسری‌ها را به حراج بگذارد، زنان برای خریدنش صف می‌کشند. هر چند، ویوی چندان تمایلی به افشای ارقام فروش ندارد، می‌گوید که شرکتش به سوددهی رسیده است. رسانه‌های اجتماعی نقش مهمی در تبلیغات شرکت دارند؛ طراحی‌های جدید و شارژ اجناس از طریق اینستاگرام به اطلاع 110000 فالوئر برند و 356000 فالوئر ویوی می‌رسند.

طرح روسری

سه خواهری که صاحب شرکت تولید لباس میمپیکیتای مالزی هستند

در فروشگاه اصلی نیلوفر حجاب در کوالالامپور، جمعیت زیادی از زنان پیر و جوان، در میان رگالها جستجو می‌کنند و با موزیک متن خریدشان آهنگی از “کیتی پری” است.

نور نبیلا که خودش روسری به سر نمی‌کند، حالا به فراسوی مالزی، سنگاپور و برونئی نگاه می‌کند و مصمم است تا نیلوفر را به برند اول حجاب جهان بدل کند.

او می‌گوید: “وقتی می‌گویند که این یک بازار بکر است، واقعاً راست می‌گویند که بازار بکری است. رسانه‌های اجتماعی واقعاً آن را زیر و رو کرده‌اند. امروز آنهایی که حجاب دارند، فقط آنهایی نیستند که از صحرا و روستا می‌آیند. حتی ستاره‌ها و افراد موفق نیز حجاب دارند.”

منبع : سایت اتحادیه طلای تهران

  • مدیریت سایت
  • ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
  • 1088
  • 0

مطالب مرتبط

تعداد دیدگاه ها (0)