روند نزولی دلار در آستانه رفع تحریم ها

پس از سخنان دولتی ها مبنی بر بازگشت آرامش به بازار ارز بعد از اجرای برجام , نرخ دلار که چندین هفته ای روندی صعودی را پیش گرفته بود ، نزولی شد.
در این راستا تمام صرافی های خیابان فردوسی امروز نیز همانند روز گذشته شاهد کاهش نرخ دلار بودند. این کاهش قیمت درحالی رخ داد که بازار ارز چند هفته ای با افزایش نرخ ارز و ثبت رکوردهای تازه از دلار در بازار همراه بوده است.البته این کاهش قیمت دلار در زمانی رخ داد که دولتی ها رسماً مواضع خود در قبال بازار ارز را اعلام کردند , هر چند این اعلام موضع با چندین هفته تأخیر همراه بود اما طبق اعلام بانک مرکزی بازار ارز پس از اجرای برجام وضعیت بهتری خواهد داشت.

همچنین معاون وزیر نفت نیز قول داده بود که نرخ دلار و طلا پس از اجرای برجام ارزان شود. این قول معاون زنگنه خیلی زودتر از برجام اجرایی شد و از روز گذشته مدار بازار برگشت.
 امروز نیز سخنگوی دولت طی نشست خبری که با خبرنگاران داشت یکبار دیگر موضع دولت را تکرار کرده و تاکید نمود که دولت قصد افزایش قیمت ارز را ندارد.
به نظر می رسد بعد از شکست سکوت دولتی ها , بازار ارز بلافاصله واکنش نشان داده و این نکته به روشنی در قیمت ها نمایان است.
براین اساس امروز سه شنبه 22 دی ماه صرافی ها دلار را به قیمت 3678 تومان فروختند. روز گذشته دلار در بازار 3700 تومان قیمت خورده بود.
در بازار سبزه میدان نیز هر گرم طلای 18 عیار با کاهش قیمت نسبت به روز گذشته معادل 95 هزار و 710 تومان فروخته شد ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1091.8 دلار قیمت گذاری شده بود.
همچنین سکه فروش های سبزه میدان امروز هر عدد سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را 943 هزار تومان ، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم را 939 هزار تومان ، نیم سکه بهار آزادی را 475 هزار تومان ، ربع سکه بهار آزادی را 258 هزار تومان و سکه یک گرمی را 171 هزار تومان برای فروش قیمت زده بودند.
منبع : سایت اتحادیه طلای تهران
  • مدیریت سایت
  • ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
  • 1303
  • 0

مطالب مرتبط

تعداد دیدگاه ها (0)