شرط گواهی سوء پیشینه برای شروع کسب و کار حذف شد

وزیر دادگستری از حذف گواهی سوءپیشینه از مدارک مورد نیاز شروع کسب و کار خبر داد و گفت: ما درخواست این گواهی از مردم را نوعی بی اخلاقی می دانیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مصطفی پورمحمدی در حاشیه چهارمین اجلاس دوره ششم اتاق اصناف ایران در جمع خبرنگاران افزود: دریافت این گواهی از سوی فعالان اقتصادی که به مفهوم معطلی دست کم 10 روزه آنها در آغاز کسب و کار است، نوعی مانع پیش روی است.
وی با بیان این که دولت مشغول حذف قوانین و مقررات زاید در اقتصاد است، ادامه داد: دولت بنا دارد این گواهی را حذف کند و برخی تائید یه ها و تحقیقات را به دیگر ارگان ها ارجاع کند.
وزیر دادگستری با بیان این که بخشی از موانع پیش روی بهبود فضای کسب و کار به خود فعالان اقتصادی برمی گردد، افزود: برخی کالاهایی که از سوی فعالان اقتصادی و کسبه بازار در اختیار مردم قرار می گیرد، از کیفیت لازم برخوردار نیست.
پورمحمدی بر سلامت و صداقت در بازار تاکید و اظهار کرد: بازار باید از ثبات، سلامت، اطمینان و صداقت برخوردار باشد و فضای آن به نحوی مدیریت شود که نه تنها کالاها با کیفیت و قیمت مناسب عرضه می شود بلکه صنوف نیز به وعده های خود به موقع در مقابل مردم عمل کنند.
وی یادآور شد: دولت باید موانع پیش روی فعالان اقتصادی را برداشته و بخشی از مشکلات محیط کسب و کار را که با اقدام های دولت قابل برطرف شدن است از بین ببرد.
وزیر دادگستری سلامت و صداقت در بازار را ضروری دانست و گفت: فعالان اقتصادی، بازار را برای خود حفظ نکرده و کیفیت کالاها را افزایش نداده اند و حتی ممکن است جنس خریداری شده در موعد مقرر هم تحویل مشتری نشود.
وزیر دادگستری همچنین از گشایش های اقتصادی با برداشته شدن تحریم ها خبر داد و گفت: قرار است با لغو تحریم ها، روابط بانکی روان شده، تسهیلات اعتباری افزایش یابد و مشکلات پیش روی بانک ها و حمل و نقل نیز برداشته شود.
پورمحمدی افزود: اینها خود موانع بزرگی پیش روی بهبود فضای کسب و کار است.

* بنای تعزیرات بر پیشگیری است
وی در عین حال شکل گیری بازار اسلامی را خواستار شد و گفت: وزارت دادگستری در تعزیرات بنای خود را بر پیشگیری گذاشته و با همین الگو، سال 93 میزان پرونده های تعزیراتی نسبت به سال قبل از آن 30 درصد کاهش یافته که امسال این روند ادامه یافته است.
پورمحمدی افزود: بازار سال گذشته اگر نسبت به سال 92 بهتر نباشد، به طور قطع بدتر هم نشده اما با وجود کاهش 30 درصدی پرونده تعزیرات، ثبات و آرامش در بازار بیشتر شده است.

* قانون نظام صنفی اصلاح شود
وزیر دادگستری همچنین گفت: اقتصاد ایران باید متکی به خود باشد و روند رقابتی را در پیش گیرد، هم اینک درهای زیادی به روی ما باز شده و متقاضیان زیادی برای ورود به اقتصاد ایران وجود دارد.
پورمحمدی افزود: بنا بر اصلاح نقص های قانون نظام صنفی است اما اصناف نیز باید تولیدات خود را استانداردسازی و مشکلات آن را برطرف کنند.

منبع : سایت اتحادیه طلای تهران

  • مدیریت سایت
  • ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
  • 969
  • 0

مطالب مرتبط

تعداد دیدگاه ها (0)