صنعت ساعت سازی سوئیس از کار افتاد

بزرگترین کشور تولید کننده ساعت در جهان که زمانی از رشد سالانه ۲۰ درصدی فروش برخوردار بود خود را برای پشت سر گذاشتن چهارمین سال متوالی همراه با رشد ضعیف و نزدیک به صفر آماده می کند.
ساعت سوئیسی

به نقل از بلومبرگ، در حالی که صنعت ساعت سازی سوئیس خود را برای پشت سر گذاشتن چهارمین سال متوالی همراه با رشد ضعیف و نزدیک به صفر آماده می کند، تولید کنندگان بزرگی نظیر ریچمونت، مالک کارتیه در حال کاهش سرمایه گذاری خود در زمینه تولید ساعت هستند.

بر اساس برآورد 11 تحلیلگر شرکت کننده در یک نظرسنجی، بزرگترین کشور تولید کننده ساعت در جهان سال آینده رشدی 2 درصدی را در صادرات ساعت شاهد خواهد بود. رشد صادرات ساعت سوئیس در سال های 2013 و 2014 نیز به همین میزان بود، در حالی که در سال های قبل این رقم به حدود 20 درصد می رسید.

آندره برنهیم، مدیر شرکت ساعت سازی موندیان گفت: «تمام مناطق اصلی (مشتری ساعت) در دنیا از آمریکا گرفته تا اروپا و چین، دچار مشکل شده اند.»

کاهش فروش ساعت های سوئیسی شرکت های کوچکتر نظیر پارمیگیانی و اولیسه ناردین را ناگزیر از اخراج کارکنان خود کرده، در حالی که مالک برند مائوریس لاکروئیکس،که سالانه 90 هزار ساعت تولید می کند، از ماه جولای به دنبال یک مشتری برای فروش این برند می گردد. همچنین به نظر می رسد این وضعیت خطی بین شرکت هایی که آماده کاهش نیروی کار خود نیستند و شرکت های بزرگتری نظیر سواچ کشیده است.

شرکت ریچمونت برای سر پا ماندن منابع مالی بیشتری به کار گرفته است. برندهایی نظیر اومگا به دنبال خریداران جوانتر هستند، در حالی که شرکت تاگ هوئر یک ساعت هوشمند طراحی کرده است.

زوزانا پوسز، تحلیلگر موسسه برنبرگ در این باره گفت: «تنها برندهای قدرتمند در بازار دوام خواهند آورد… برندهای خوبی که دچار مشکلات مالی هستند احتمالا فروخته می شوند.»

بر اساس برآوردهای سیتی گروپ، بازار ساعت در جهان از ابتدای قرن حاضر دو برابر شده که ناشی از تقاضای بالای چینی ها برای خرید ساعت های سوئیسی بوده است. چینی ها نیمی از پول پرداخت شده بابت ساعت های سوئیسی را به خود اختصاص داده اند.  با توجه به اینکه شتاب رشد تولید ناخالص داخلی چین به پایین ترین رقم 6 سال اخیر رسیده، صنعت ساعت سازی سوئیس نیز شاهد افت بوده است. صادرات ساعت های سوئیسی در 10 ماهه نخست 2015، 3.2 درصد کاهش یافت.

منبع : سایت اتحادیه طلای تهران

  • مدیریت سایت
  • ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
  • 1299
  • 0

مطالب مرتبط

تعداد دیدگاه ها (0)