علت شکسته شدن نرخ‌های تورهای خارجی !!!

آنتالیا

چند وقتی است که شکسته شدن نرخ تورهای گردشگری بیش از پیش به چشم می‌خورد، اما دلیل پایین آمدن نرخ برخی از این تورهای خارجی چیست؟ برخی از برگزارکنندگان این تورها در این باره صحبت کرده‌اند.

مسوول یکی از تورهای گردشگری گفت: در حال حاضر برخی از تورهای ما مانند آنتالیا و استانبول کاهش قیمت زیادی پیدا کرده؛ مثلاً هزینه تور آنتالیا الان یک میلیون و 95 هزار تومان است که پرواز این تور ترک و اقامت در هتلی پنج ستاره و مدت اقامت نیز سه شب است و زمان برگزاری این تور حدود یک ماه آینده است؛ این در حالی است که در فصل تابستان توری با این کیفیت به مدت شش شب، نزدیک چهار میلیون تومان بود که حتی پرواز آن ایرانی بود و با وجود ارزان بودن نسبت به ایرلاین ترک، قیمت آن بسیار بیشتر بود.

او در ادامه گفت: یکی از دلایل پایین آوردن نرخ تورها، پایان فصل مسافرت است و از دلایل دیگر آن، این است که برخی کشورها مانند ترکیه در فصل پاییز و زمستان سرد می‌شوند و به این دلیل تقاضا برای آنها کم است.

مسوول یکی دیگر از تورهای گردشگری خارجی بیان کرد: در حال حاضر هزینه تورهای استانبول ما از 600 هزار تومان شروع می‌شود و این در حالی است که در فصل تابستان قیمت همان تورهای 600 هزار تومانی حدود 900 هزار تومان تا یک میلیون تومان بود.

برگزارکننده یکی دیگر از تورهای گردشگری در رابطه با کاهش قیمت تورها گفت: در این آژانس تنها تورهای فوری هستند که OFF می‌خورند، برای مثال تور سه شب استانبول، برای فردا و پس‌فردا با قیمت 690 هزار تومان وجود دارد که حدود 40 تا 50 درصد OFF خورده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، او در ادامه گفت: البته این تورها، بیشتر در فصل پاییز و زمستان OFF می‌خورند، زیرا در این فصل‌ها میزان علاقه‌مندان به سفر کم می‌شود و چون در فصل تابستان از تورها استقبال زیادی می‌شود، بنابراین جایی برای کاهش قیمت نمی‌گذارند.

منبع : سایت اتحادیه طلای تهران

برچسب ها: ,
  • مدیریت سایت
  • ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
  • 1056
  • 0

مطالب مرتبط

تعداد دیدگاه ها (0)