لوازمی که دست دوم آنها را نباید بخرید

باید بدانیم چه کالاهایی را نمی‌توانیم از نوع استفاده شده و دست دوم بخریم.

کلاه ایمنی

با خرید یک کلاه ایمنی دست دوم برای دوچرخه یا موتورسیکلت از یک فروشگاه کالای دست دوم ممکن است ایمنی خود را تحت خطر قرار دهید. چون شما نمی‌دانید چه کسی قبلا صاحب آن کلاه بود یا این که چرا دیگر آن کلاه را نمی‌خواست. براساس موسسه‌ ایمنی کلاه ایمنی در صورت ضربه به سرتان بر اثر تصادف باید کلاه‌تان را عوض کنید. آنها توصیه می‌کنند که هیچ‌ وقت نباید از کلاه دست دوم استفاده کنیم چراکه ممکن است کسی با آن تصادف کرده باشد.

تشک خواب

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از انتخاب، در اغلب موارد شما باید از تشک‌های کهنه دور بمانید. تشک‌ها به طور طبیعی چیزهایی مثل آلرژن و جانوران بسیار ریز حساسیت‌زا را از صاحب قبلی به خود جذب می‌کنند. همچنین خطر ساس هم وجود دارد. از این گذشته، تشک‌ها معمولا مطابق با شکل بدن صاحب قبلی و وضعیت خوابیدن او شکل می‌گیرند. بنابراین ممکن است در یک تشک دست دوم راحت نباشید.

تخت بچه

تخت‌های بچه و صندلی‌های خودرو به طور مداوم با امکانات جدید ایمنی به‌روزرسانی می‌شوند و اگر مشکلی داشته باشند جمع‌آوری می‌شوند. بنابراین اگر شما یک نمونه‌ دست دوم را خریداری کنید ممکن است یکی از میلیون‌ها تخت بچه‌ای را بخرید که به دلایل ایمنی جمع‌آوری شده‌اند. کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی هم اعلام کرده تخت‌های بچه‌ای که بیش از ۱۰ سال عمر دارند دچار نقص‌های طراحی هستند که نوزادان را در معرض خطر می‌گذارند. این موضوع در مورد بسیاری دیگر از وسایل کودک صدق می‌کند.

صندلی خودروی کودک

صندلی‌های خودرو معمولا بین پنج تا 9 سال دوام می‌آورند. اگر شما یک مدل دست دوم آن را بخرید نخواهید دانست که تصادف داشته یا خیر. کار هوشمندانه‌تر و امن‌تر این است که مدل نوی آن را بخرید.

لوازم آرایشی

اگر شما نمی‌دانید که چه کسی از لوازم آرایشی استفاده کرده نباید از آنها برای صورت‌تان استفاده کنید. در واقع در مطالعه‌ای که توسط LA Times انجام شد پی بردند که ۱۰۰ درصد تسترهای لوازم آرایش در یک فروشگاه محبوب به باکتری‌ها مختلفی آلوده بودند. بنابراین، قطعا لوازم آرایش کهنه هم به همین باکتری‌ها آلوده هستند.

محصولات زیبایی و بهداشتی

به هیچ عنوان نباید طرف محصولات دست دوم زیبایی و بهداشتی مثل کرم، لوسیون و عطر بروید چون هیچ تضمینی وجود ندارد همان چیزی را بگیرید که روی بطری محصول درج شده است. ممکن است فروشنده محتوای محصول را با هر چیز دیگری عوض کرده باشد. لوازم آرایشی و بهداشتی تا ابد دوام ندارند. بنابراین با خرید محصولی که تاریخ مصرف‌اش تمام شده پوست‌تان را در معرض خطر باکتری‌های مختلف قرار می‌دهید.

کفش‌های ورزش

اگر شما کفش ورزش کهنه بگیرید احتمالا لژ آن وارفته و ممکن است شما با دویدن در آنها به پا، زانو یا کمرتان آسیب بزنید. کفش‌های دست دوم متناسب با فرم پای صاحب قبلی شکل گرفته‌اند و تغییر حالت آنها متناسب با پای شما دشوار خواهد بود. علاوه بر این، احتمال ابتلا به قارچ پا یا دیگر عفونت‌های باکتریایی هم وجود دارد.

وسایل الکترونیکی

خرید لوازم الکترونیکی دست دوم توصیه نمی‌شود مگر این که از سالم بودن آن مطمئن باشید یا از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید که نوعی تضمین هم برای این محصولات داشته باشند.

پازل و بازی

بعضی از بازی‌های خاص را فقط در فروشگاه‌های دست دوم منحصر به فرد با یک قیمت مناسب می‌توانید پیدا کنید. اما از طرف دیگر، پازل‌هایی را که تکه‌های زیادی دارند نباید دست دوم بخرید چون اگر یک تکه‌ آن گم شود نمی‌توانید بازی کنید.

منبع : سایت اتحادیه طلای تهران

  • مدیریت سایت
  • ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
  • 1010
  • 0

مطالب مرتبط

تعداد دیدگاه ها (0)