نقشه شوم 4 صراف مهم عربستانی برای ایران

اصغر سمیعی نایب رییس شورای عالی کانون صرافان طی گفتگویی با افکار خبر گفت : موضوعی من باب دخالت‌های عربستان سعودی در امور ارزی ایران از سالها قبل وجود داشته است و این کشور در هنگام اجرای قطعنامه (( تیرماه 1367 )) در قیمت‌ها دخالت جدی کرد.

سمیعی توضیح داد: عربستان چهار صرافی بسیار مهم در دوبی داشت که بوسیله آنها پس از قطعنامه شروع کرد به خرید حجم عظیمی از تومان ایرانی؛ تا جایی که ارزش دلار را از 140 تومان به حدود 50 تومان رسانید، یعنی یک سوم !

وی افزود : تومان‌هایی که عربستان سعودی توسط این چهار صرافی خریداری کرده بود، تبدیل به آلتی شد که هر از گاهی با تهدید به عرضه آن به بازار، دولت‌های ما را تحت فشار قرار می‌داد.

سمیعی متذکر شد: «یکی از دلایل عمده ای که بنده همیشه گفته‌ام بهتر است ارز به قیمت واقعی عرضه شود، همین نکته است که  سوءاستفاده‌کننده‌گان خارجی و داخلی نتوانند با خریداری ارز ارزان و یا فروختن ارز گران ، به اهداف کثیف خود که گاهی اقتصادی و سیاسی و حتی گاهی هم جنایتکارانه است، دست یابند.».

نایب رییس شورای عالی کانون صرافان در پایان پیشنهاد داد : در شرایط فعلی تنها راهکار کنونی کنترل نوسان است، نه کنترل نرخ. نرخ دلار ممکن است الان 3700 باشد، مانعی ندارد، ولی این‌که در ظرف دو روز 200 تومان بالا و یا پایین شود چندان خوب نیست. اگر روزانه حداکثر یک در دو هزار تغییر کند، مانعی ندارد یعنی حداکثر 20 تومان روزانه، و این کار توسط بانک مرکزی به اسانی انجام شدنی است.

منبع : سایت اتحادیه طلای تهران

  • مدیریت سایت
  • ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
  • 1014
  • 0

مطالب مرتبط

تعداد دیدگاه ها (0)