پیام “سیف” به سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج

بعد از ماجرای درگیری‌های موسسه اعتباری غیرمجاز میزان، این بار نوبت به موسسه ثامن الحجج رسید و در مدت اخیر دچار مشکلاتی شد. سپرده گذاران که از دریافت سپرده‌های خود در زمان مورد نظر ناامید شدند دست به تجمع در مقابل بانک مرکزی و شعب این موسسه زده و فعلا نتواسته‌اند به حقوق خود دست پیدا کنند.

 

رییس کل بانک مرکزی اخیرا از اتفاقات مثبتی که در مورد ساماندهی موسسه اعتباری ثامن الحجج رخ داده خبر داده است. این در حالی است که در ماههای اخیر سپرده‌گذاران این موسسه وقتی که برای دریافت پول خود به آن مراجعه کردند با دست خالی شعبه‌ها مواجه شده و اغلب راهی جز تمدید حساب سپرده‌های خود آنهم با وعده سودهای بالا نداشتند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، این ماجرا که از یک شعبه شروع و کم کم به سایر شعبات آن تسری پیدا کرد، اکنون از معضلات موجود برای بانک مرکزی به حساب می‌آید حتی اگر ثامن الحجج موسسه‌ای غیر مجاز و خارج از نظارت این بانک باشد.

بعد از ممنوع الخروج شدن مدیر عامل این موسسه و از سویی دیگر تشکیل هیات نظارت برای ساماندهی این موسسه ، سیف -رییس کل بانک مرکزی- اخیرا خبر تازه و امیدوارکننده ای برای سپرده گذاران این موسسه داشت.

رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد که “موسسه ثامن الحجج که قبلا مجوزی از بانک مرکزی نداشته است، اما اکنون با هماهنگی که بین چند دستگاه از جمله بانک مرکزی در حال انجام است، بتدریح مسایل مربوط به این موسسه حل و فصل می شود.”

سیف البته عنوان کرد که “با روندی که در حال انجام است، جای نگرانی نیست و سپرده‌گذاران می توانند بتدریج مخاطب قرار گرفته و سپرده خود را دریافت کنند.”

وی همچنین گفت : تمام تلاش دستگاههای مرتبط بر این است که حتی الامکان بتوان پول سپرده گذاران را به آنها برگرداند که اگر در این مسیر همراهی کاملی وجود داشته باشد، ممکن است موسسه بتواند به حیات خود ادامه دهد.

به هر حال وجود موسسات اعتباری غیرمجاز و نقش مخرب در بازار پول موضع تازه‌ای برای شبکه بانکی نیست و باوجود سخت تر شدن شرایط فعالیت در مدت اخیر باز هم روند تخریبی آنها ادامه داشته و از یک سو سپرده گذاران و از سویی دیگر مجازهای بانکی را تحت الشعاع قرار داده‌اند.

منبع : سایت اتحادیه طلای تهران

  • مدیریت سایت
  • ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
  • 1007
  • 0

مطالب مرتبط

تعداد دیدگاه ها (0)