• صفحه اصلی
  • >
  • اخبار
  • >
  • پیشبینی رئیس اتحادیه طلا و جواهر از روند قیمتی بازار طلا در سال جدید میلادی

پیشبینی رئیس اتحادیه طلا و جواهر از روند قیمتی بازار طلا در سال جدید میلادی

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران طی گفتگویی با سایت طلا با اشاره به روند بهای طلا طی ماه های اخیر گفت: همانگونه که از چندین ماه گذشته مشهود هست به نظر نمیرسد قیمت طلا میلی به افزایش و یا کاهش شدید داشته باشد.

محمد کشتی آرای شرایط اقتصادی جهان و بهبود آنرا در روند قیمتی بهای جهانی طلا بسیار مهم دانست و افزود: برخلاف پیشبینی بسیاری از تحلیل گران که عنوان نمودند اونس طلا به زیر 1000 دلار کاهش خواهد یافت ، به نظر من فعلاً اونس جهانی طلا میلی به افت بها ندارد.

وی در مورد وضعیت و چگونگی بازارطلا بعد از اجرای برجام نیز به سایت طلا گفت: هنگامی که بحث برداشته شدن تحریم ها و اجرای برجام مطرح شد ، جوّ روانی خوبی در بازار ایجاد شد و این موضوع سبب گشت تا قیمت ارز کاهش یافته و به تبع آن قیمت طلا و سکه نیر پایین بیاید.

کشتی آرای ادامه داد: در چندین روز گذشته و بعد از سپری شدن آن شوک روانی ، نرخ ارز مجدداً افزایش پیدا کرد و قیمت طلا و سکه هم با توجه به رشد قیمت جهانی طلا , صعودی شد. در این میان همانگونه که مسئولین هم به آن اشاره نموده اند ، هنوز پولی به مجموعه اقتصادی کشور تزریق نشده تا موجب رونق بازار گردد و ما امیدواریم این اتفاق  هرچه سریعتر رخ دهد و بازار بهتر شود.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر به رکود شدید بازار طلا طی روزهای اخیر خبر داد و افزود: رکود چند روز اخیر بسیار عجیب بوده وخیلی از مغازه های این صنف بدون مشتری هستند . شاید مردم تصور می کردند که با اجرای برجام قیمتها کاهش پیدا کرده و آنها می توانند کالاها را ارزانتر بخرند ، اما چنین اتفاقی نیافتاد و رکود همچنان بر بازار حاکم است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران انتخابات مجلس شورای اسلامی را در روند بازار بی تأثیر دانست و اظهار کرد : برخی از انتخابات ممکن است  شوکی در بازار ایجاد کنند اما هم اینک ما در چنین شرایطی نیستیم که انتخابات بخواهد وقفه ای در داد و ستد و رونق بازار ایجاد کند و معمولاً مسائل سیاسی راه خودش را می رود و کارهای اقتصادی هم مسیر خودش را باید برود و هیچگونه ارتباطی باهم ندارند.

در خاتمه محمد کشتی آرای اظهار امیدواری کرد که با تزریق پولهای حاصل از برداشته شدن تحریم ها به همه بخشهای اقتصادی کشور ، بازار از رکود فعلی خارج گشته و همچنین با نزدیک شدن به پایان سال , رونق به بازار برگردد.

منبع : سایت طلا

  • مدیریت سایت
  • ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
  • 1401
  • 0

مطالب مرتبط

تعداد دیدگاه ها (0)