چند میلیارد دلار پول کشور در 8 سال دولت احمدی نژاد بر باد رفت؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه حیف و میل نکردن بیت المال استراتژی و مشی دولت تدبیر و امید است، گفت: در هشت سال بیش از 750میلیارد دلارپول این مملکت بر باد رفت اما نه فقر کم شد ،نه تبعیض از بین رفت و نه رفاه و عدالتی ایجاد شد.
احمدی نژاد

علی ربیعی افزود: کشور امروزه بیش از هرچیزی به اعتماد ، همدلی و امید که مشی دولت روحانی است، نیاز دارد.

ربیعی با بیان اینکه امروزه کشور در شرایط سخت اقتصادی قرار دارد، گفت: باید با جلوگیری از ریخت و پاش، تدبیر، کارکارشناسی و با اعتماد و امید به آینده که سیاست راهبردی دولت و شخص رییس جمهور است،موانع را بر سر راه برداشت.

وزیرتعاون ،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به دستاوردهای مثبت دولت یازدهم در حوزه سیاست خارجی و مساله هسته ای و شرایط پساتحریم ، گفت: دولت جمهوری اسلامی با کمک تیم باتدبیر هسته ای و در سایه وحدت، همدلی و رهنمودهای مقام معظم رهبری نشان داد که می توان با حفظ عزت و اقتدار به دنبال احقاق حقوق خود باشد.

وی گفت: در مذاکره های هسته ای مستکبرانی که حاضر نبودند حتی در حد یک رئیس اداره ای با مسئولان کشورمان به گفت وگو بنشینند، امروز برای آمدن به ایران اسلامی صف کشیده اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: به طور حتم و با عزم راسخی که در بین دولتمردان و تیم قوی و کارشناسان اقتصادی وجود دارد این موانع و شرایط سخت اقتصادی در کشور از بین خواهد رفت.

ربیعی تصریح کرد: به عقیده بسیاری از کارشناسان امسال نیز دولت رشد مثبت اقتصادی به میزانی بالای سه درصد را همچون سال گذشته تجربه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه امروزه آرامش و امنیت به فضای اقتصادی و اجتماعی کشور بازگشته است، گفت: اقتصاد کشور اکنون پیش بینی پذیر شده و دیگر نوسان های قیمتی و بی اعتمادی های گذشته در این راستا از بین رفته است.

ربیعی تاکید کرد: دولت از نقدها و چالش های نظری کارشناسان در حوزه های مختلف استقبال کرده است.

وی با اشاره به برخی سیاست ها و فعالیت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت یازدهم ، افزود: ایجاد اشتغال پایدار و توسعه شرکت های کوچک و سرمایه گذاری های متوسط از مهمترین رویکردهای این وزارتخانه و دولت یازدهم است.

وی تاکید کرد: طرح بسته اقتصادی در دوران رونق نیز به شورای مشاوران اقتصادی دولت ارائه شده و سیاست ها و راهبردهای موردنظر و خواسته های بحق جامعه کارگری نیز در این طرح به خوبی دیده شده است.

وزیر رفاه تاکید کرد: دولت با سیاست های رفاهی خود به زندگی افراد با درآمدهای پایین نیز می اندیشد.

وی با بیان اینکه دوست داشتم نام این وزارتخانه از تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وزارت عدالت اجتماعی تغییر یابد، گفت: این رویکرد مبارزه ای با فقر و محرومیت زدایی امروزه از راهبردها و سیاست های اصلی دولت یازدهم است.

وی اظهار کرد: دولت در این راستا نیز گام های مثبت و امیدوارکننده ای برداشته که ریشه کنی فقر درمان نخستین قدم در این زمینه بود.

وی ابراز داشت: امروزه نظام بیمه ای کشور در کنار سایر مجموعه های دولت کارهای مثبت و ماندگاری را در حوزه درمان تجربه کرده که بیمه شدن بیش از 10 میلیون ایرانی یکی از این اقدام ها بوده به طوری که بیشتر آنها نیز از حاشیه نشین ها و کارگران ساده و حتی غیررسمی بوده است.

وی از ادامه توزیع سبد غذایی در بین افراد و خانواده های کم بضاعت خبر داد و گفت: در سیاست گذاری غذایی وزارت رفاه نیز جهت گیری تاکنون به سمت سفره های خالی بوده است.

ربیعی با اشاره به دیگر سیاست ها و برنامه های وزارت رفاه در دولت یازدهم گفت: سیاست های نظام چند لایه ای تامین اجتماعی که در آن نیز تمامی گروه های هدف بویژه افراد زیرپوشش سازمان بهزیستی دیده شده اند در کمیسیون اجتماعی دولت تصویب و چهارشنبه هفته آینده نیز در هیات دولت مطرح خواهد شد.

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: بر اساس برآوردها سالانه افزون بر 800 هزار شغل باید در کشور ایجاد شود.

وی افزود: البته رویکرد و برنامه اصلی وزارت رفاه بویژه در برنامه ششم توسعه نیز بر همین امر استوار است و پیش بینی اشتغال هر خانوار حدود یک و نیم شغل خواهد بود.

وی حمایت و تقویت سرمایه گذاری های کوچک و متوسط را از سوی دولت و وزارت رفاه یادآور شد و تصریح کرد: جهت گیری بیش از 80 درصد سرمایه گذاری ها در دولت اکنون به سمت همین بنگاه های خرد سوق داده شده است.

وی تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخل در سایه اعتماد به همدیگر و ایجاد آرامش را نیاز مبرم کشور در شرایط کنونی دانست و گفت: در سالهایی حتی سیب ، انگور و میوه شیمیایی از انواع کشورها را تجربه کردیم.

وی با اشاره به برخی مخالفت ها ، دامن زدن و حاشیه زدن ها، یادآور شد: موفقیت دولت روحانی موفقیت و توفیق کل نظام جمهوری اسلامی اسلامی و باید این را خوب بفهمیم و زیرا برای توسعه نیازمند یک جهش رو به جلو هستیم.

وزیرتعاون تصریح کرد: این حلقه بسته غیر رشدی در سال های گذشته را باید شکست و به تدبیر، کار کارشناسی و به سمت توسعه رفت.

وی با بیان اینکه امروزه کشور در شرایط سخت اقتصادی قرار گرفته است، افزود: در عین حال نباید از بازنشسته ای خجالت بکشیم امور زندگی دچارمشکل است بلکه باید تلاش کرد رفاه نسبی در جامعه ایجاد شود.

منبع : سایت اتحادیه طلای تهران

  • مدیریت سایت
  • ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
  • 1085
  • 0

مطالب مرتبط

تعداد دیدگاه ها (0)