گرانقیمت ترین ماده جهان !

محققان و دانشمندان دانشگاه آکسفورد انگلستان موفق به ساخت گرانقیمت ترین ماده موجود در جهان شدند و جدیدا نمونه‌ای از آن را به اندازه یک سوم وزن موی انسان به قیمت 33 هزار و 400 دلار به فروش رساندند.

‌این ماده که توسط یکی از شرکتهای طراح مواد کربنی ساخته شده است “اندوهدرال فولرن” (endohedral fullerenes) نام دارد که شامل مولکول‌های کربن کروی است . تنها 2 گرم از این ماده قیمتی معادل قیمت یک هواپیمای ایرباس A380‌ ، یکی از گرانترین هواپیماهای جهان را دارد .

قیمت

به گزارش اقتصاد آنلاین و به نقل از ایسنا ، ماده گرانتر از این ماده، ضد ماده است که البته در حال حاضر در بازار وجود ندارد ولی ناسا قیمت آن را 61 تریلیون دلار تخمین زده است.

این نانوساختارها به هیچ عنوان جدید نیستند. آن‌ها ابتدا در سال 1985 کشف شدند اما اینک قرار است در ساعت‌های اتمی و برای دقیقتر کردن آنها بکار روند.البته ساعت های اتمی فوق دقیق , بسیار بزرگ و حتی در اندازه یک کابینت هستند ، اما امید میرود در آینده نمونه های کوچک تر آنها را بتوان در دستگاه‌های جی‌پی‌اس ادغام کرد.مزیت این امر ارتقای دقت دستگاه جی پی اس تا حد یک میلیمتر می‌شود. در حال حاضر احتمال خطای کنونی تا حدود 5 متر است.

همچنین محققان امید دارند با کوچکتر کردن این فناوری تا اندازه یک میکروتراشه , بتوانند از آن در تلفن‌های هوشمند نیز بهره ببرند.

منبع : اقتصاد انلاین

  • مدیریت سایت
  • ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
  • 1069
  • 0

مطالب مرتبط

تعداد دیدگاه ها (0)