تفاوتهای فراوانی مابین استارتاپ (همچون علی بابا , آمازون و …) و کسب و کار کوچک (هایپرمارکت , بوتیک ، شرکتهای مشاوره، رستوران و …) وجود دارد .
خوشبختانه در حال حاضر بیشتر کسب و کارهای کوچک (بدون حمایت) از عهده خود بر میآیند. اگرچه ما استارتاپهای چندانی نداریم (به ویژه استارتاپهای جهانی و میلیون دلاری) و الزاما باید از این دست شرکتها بیشتر داشته باشیم.
در کسب و کار کوچک اینها را دارید:
– محصول و خدمات مشخص
– مشتریان مشخص بهمراه بازار مشخص
– ریسک پایین
– میخواهید کسب و کار را کوچک یا درون خانواده نگه دارید
– پتانسیل رشد پایین
– چشم انداز پایهگذاران بدست آوردن آن اندازه از پول است که خانواده را بگردانند
– جذب نیروهای ارزان (خلق کردن تا ۱۰۰ شغل)
در استارتاپ شما این کارها را میکنید:
– محصولی نو می آفرینید
– مسالهای جدید را حل کرده یا نیازی نو را برطرف میکنید
– به بازاری نو با مشتریان جدید وارد میشوید (واقعا نمیدانید که آیا نیازی وجود دارد یا خیر )
– پایهگذاران چشمانداز گسترش یافتن و تبدیل شدن به شرکتی در کلاس جهانی را دارند
– بسیار پرخطر، و در عین حال دارای بازگشت بسیار
– قصد دارید دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کنید
– استعدادهای هوشمند و درخشان را جذب میکنید (در بلند مدت بیش از ۱۰۰۰ نفر را استخدام خواهید کرد)
– درآمدتان به بیش از ۱ میلیارد تومان در سال خواهد رسید
منبع : سایت اتحادیه طلای تهران