شیوه جدید کلاهبرداری بوسیله لاک طلا

شیوه جدید کلاهبرداری بوسیله لاک طلا

شیوه جدید کلاهبرداری بوسیله لاک طلا : محمد کشتی ‌آرای عضو هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان و فروشندگان طلا و جواهر با اعلام هشدار به مردم نسبت به خرید کالایی تحت عنوان “لاک طلا” گفت : به هیچ‌ وجه در لاک‌ هایی تحت این عنوان ، طلا وجود ندارد و صرفا ترفندی برای گران ‌فروشی و جلب توجه مردم توسط سوء استفاده‌ کنندگان است.
کشتی‌ آرای در گفت ‌و گو با ایسنا درباره فروش لاک‌ های طلا در بازار اظهار کرد : به هیچ‌وجه در چنین کالایی طلا وجود ندارد و مردم باید نسبت به خرید آن هشیار باشند . برخی از فضای به وجود آمده پس از افزایش قیمت سکه و طلا سوء استفاده کرده و با ترفند های مختلف ، سعی در گران ‌فروشی و جلب توجه مردم دارند .
وی افزود : پس از اینکه اخباری در رابطه با فروش لاک طلا منتشر شد ، بلافاصله بررسی ‌های خود را در مورد وجود طلا در چنین لاک ‌هایی انجام دادیم و با آزمایش این کالا و مخلوط کردن آن با اسید سولفوریک و اسید کلریدریک متوجه شدیم که چنین مساله‌ای صحت ندارد و به هیچ‌ وجه در این لاک ‌ها طلا وجود ندارد.

لاک طلا

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به اینکه در لاک‌ های طلا نوعی رنگ‌ های شیمیایی همانند اکلیل به کار برده شده که رنگی طلایی دارند ، بیان کرد : این ذرات شیمیایی که همانند الکل هستند برق مخصوصی به رنگ طلا دارند و مردم باید توجه داشته باشند که هر چیزی که اسم طلا دارد به معنای به کار بردن طلا در آن نیست و در مورد کالای مذکور، ساخت شیمیایی به رنگ طلا به کار گرفته شده است.
کشتی‌آرای ادامه داد : براساس سنجش صورت گرفته , مواد شیمیایی مربوطه را با اسید ها مخلوط کردیم که اگر طلا در این لاک ‌ها وجود داشت باید براده ‌های آن ته ‌نشین می‌شد اما ادعای مربوطه کذب بود و هیچ ‌گونه طلایی در این محصول به کار گرفته نشده است.
همچنین بختیار علم‌ بیگی رئیس هیات‌ مدیره انجمن تولید کنندگان فرآورده‌ های شوینده ، آرایشی و بهداشتی نیز در این رابطه گفت : به طور حتم مجوز واردات در این خصوص داده نشده و لاک‌ های طلا که در سطح بازار به فروش می‌رسد قاچاق است.
وی گفت : درخواست مکتوب خود را برای جمع ‌آوری لاک‌ های طلا به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارسال خواهیم کرد تا اقدامات مقتضی در این رابطه انجام شود .

فروش طلای دست دوم ممنوع است !

قاچاق طلای خارجی به داخل کشور

سکه بهار آزادی و مشخصات آن

 

  • مدیریت سایت
  • ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
  • 4042
  • 0

مطالب مرتبط

تعداد دیدگاه ها (0)