جنون «جمعه سیاه» + گزارش تصویری از هجوم مردم برای خرید

در روز «بلک فرای‌دی» یا «جمعه سیاه» بسیاری از فروشگاه‌های آمریکایی اجناس خود را با تخفیف‌هایی بسیار زیاد ارایه می‌کنند و مصرف‌کنندگان نیز برای خرید صف می‌بندند و به مغازه‌ها هجوم می‌آورند.

 

به گزارش صدای اقتصاد «جمعه سیاه» فرا رسیده است؛ حدود یک ماه پیش از تعطیلات کریسمس، در بسیاری از کشورهای غربی، به خصوص در آمریکا و انگلستان، شرکت‌های خرده‌فروشی و فروشگاه‌ها اجناس خود را با تخفیف‌های عالی و بسیار زیاد ارایه می‌کنند. امسال بسیاری از فروشگاه‌ها و شرکتها،‌ تمرکز خود را روی فروش آنلاین در جمعه سیاه گذاشته‌اند.

خبرگزاری رویترز، با انتشار عکسهایی از هجوم و اشتیاق مردم برای خرید کالاهای مصرفی، نوشته است که امسال بسیاری از شرکتها روی فروش آنلاین اجناس خود تمرکز کرده‌اند. با این حال، همچنان در فروشگاه‌های بزرگ و مغازه‌های فروش کفش و لباس و اسباب‌بازی مردم صف کشیده بوده‌اند و منتظر شروع حراج اجناس در جمعه سیاه بوده‌اند.

در ماه نوامبر امسال، فروش‌ها کمترین رشد خود را طی 9 ماه اخیر داشته است و کارشناسان و فعالان بازار امیدوارند که با جمعه سیاه، این رشد افزایش یابد.

کانلومینو، یک موسسه تحقیقات خرده‌فروشی، تخمین زده است که فروش در انگلستان در جمعه سیاه، چه در فروشگاه‌ها و چه به صورت آنلاین، نسبت به سال 2014 حدود 20 درصد افزایش داشته باشد و به 1.6 میلیارد پوند برسد.

در ایالات متحده آمریکا، جمعه سیاه که یک روز بعد از تعطیلات روز شکرگزاری است، هزینه‌های خانوارها افزایش پیدا می‌کند و خرده‌فروشان تلاش می‌کنند که اجناسی را که دیگر در فصل زمستان به فروش نمی‌رسد،‌ به مشتریان بفروشند.

جمعه سیاه یک سنت قدیمی بوده که از آمریکا به دیگر کشورها سرایت کرده و همچنین از سال 2010 میلادی وبسایت آمازون به صورت فروش آنلاین به این سنت پیوست و از آن سال، بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین دیگر به این سنت پیوسته‌اند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : سایت اتحادیه طلای تهران

  • مدیریت سایت
  • ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
  • 1113
  • 0

مطالب مرتبط

تعداد دیدگاه ها (0)