بررسی قیمت سکه در ماه و هفته پایانی سال

بررسی قیمت سکه

با بررسی قیمت سکه و روند افزایشی نرخ آن در ماه اخیر خواهیم فهمید که اسفند ماه سال 1394 بهترین ماه برای این فلز گرانبها بوده است .

 

بنا بر این گزارش , سکه طلا در سال 1394 به جز اسفند ماه در زیر مرز 1 میلیون تومان در نوسان بوده است و جالب آنکه تا میانه ی کانال 800 هزار تومان نیز با کاهش روبرو شد . ولی در آخرین ماه سال به لطف اونس جهانی و تقاضای بازار توانست به مرز قیمتی 1 میلیون تومانی وارد گردد تا بدینصورت این ماه بهترین ماه سکه طلا نام گیرد .

در این راستا فعالان اقتصادی میگویند سطح تقاضا به ویژه در سکه های کوچک تر با افزایش روبرو گردیده است.

بر این اساس روز دوشنبه هفته گذشته رشد اونس جهانی در کنار تقاضای بازار به کمک سکه ها آمد تا آنها علی رغم افت دلار , رشد قیمتی را تجربه کنند که در این بین نیم سکه با 9 هزار تومان افزایش قیمت ، بیشترین رشد را داشت و با قرار گرفتن بر قله 540 هزار تومان ، به بالاترین قیمت خود در یک سال گذشته دست یافت.

در ادامه تحرکات اونس جهانی و دلار امریکا سبب نوسانی شدن سکه در روزهای پایانی سال 1394 گردید که نهایتا سکه ی کامل در روز پنجشنبه هفته گذشته بر نرخ 1 میلیون و 15 هزار تومان قرار گیرد تا تغییرات هفتگی این سکه به 5 هزار تومان افزایش برسد.

در پنج شنبه هفته گذشته نرخ نیم سکه به 537 هزار تومان و ربع و سکه 1 گرمی به ترتیب به قیمت های 280 و 192 هزار تومان رسیدند.

نا گفته نماند سکه تمام که هفته ی آخر سال را نیز با روندی افزایشی سپری کرده بود در انتهای سال 94 رشد 73 هزار تومانی را به ثبت رساند تا از نرخ 942 هزار تومانی به قیمت 1 میلیون و 15 هزار تومان برسد.

اینک باید منتظر ماند و دید آیا سکه در سال جدید می تواند مرز قیمتی میلیون تومانی خود را حفظ نماید یا آنکه مجددا نوسانات خود را در مرز قیمتی 900 هزار تومانی دنبال خواهد کرد .

 منبع : سایت اتحادیه طلای تهران

  • مدیریت سایت
  • ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
  • 3212
  • 0

مطالب مرتبط

تعداد دیدگاه ها (0)