عکس العمل هیلاری کلینتون به اجرایی شدن برجام

هیلاری-کلینتون

خانم هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق و همچنین یکی از نامزدهای حزب دموکرات برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده امریکا , از اجرایی شدن برجام استقبال کرد و به رئیس جمهور باراک اوباما و نیز تیم او بابت این پیروزی دیپلماتیک تبریک گفت.

وی رسیدن به توافق هسته ای و اجرایی شدن برجام را یک پیروزی دیپلماتیک بزرگ بین کشور ایران و جامعه جهانی دانست.او همچنین تاکید کرد: اجرایی شدن برجام گامی اساسی و رو به جلو در جهت جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح های هسته ای است. (با این توافق) ایران تعداد سانتریفیوژهای خود را کاهش داد ، یک راکتور هسته ای (اراک) خود را تغییر داد و تقریبا تمامی ذخائر اورانیوم خود را به خارج از کشورش منتقل کرد.

کلینتون افزود: اینها قدمهایی مهم هستند که ایالات متحده مریکا و متحدان ما و تمامی جهان را امن تر خواهد کرد. من به باراک اوباما و تیم او تبریک گفته و به نقش خود در آغاز این فرایند دیپلماتیک افتخار می کنم.
گفتنی است اشاره کلینتون به سال 2012 و هنگامی بود که او در مقام وزارت امور خارجه آمریکا , ترتیبات برگزاری چند جلسه محرمانه با کشورمان (در زمستان 1391) در کشور عمان را داد که در قالب آن گفت و گو ها ، چارچوب مذاکرات هسته ای در قالب جدید تعیین و در دولت یازدهم پیگیری شد.

هیلاری کلینتون همچنین از آزمایش های موشکی اخیر ایران ابراز نگرانی کرد و تاکید کرد به خاطر این آزمایش ها , آمریکا باید تحریم هایی را علیه ایران اعمال نماید .
وی همچنین دستگیری و انتشار ویدئو و تصاویر ملوانان آمریکایی از سوی ایران را اقدامی موهن و تحریک آمیز دانست و از آن به شدت انتقاد کرد.

وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده آمریکا از آزادی 4 زندانی آمریکایی از زندان ایران استقبال کرد اما مدعی شد هنوز از سرنوشت 2 امریکایی که در ایران مفقود شده اند و خانواده های آنها انتظار بازگشتشان را می کشند کماکان خبری نیست.
کلینتون تاکید کرد اگر به مقام ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا برسد رویکردی سختگیرانه در قبال ایران خواهد داشت ! وی گفت رویکرد دولت او در قبال ایران بر مبنای بی اعتمادی و بررسی خواهد بود.

منبع : اقتصاد انلاین
  • مدیریت سایت
  • ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
  • 2472
  • 0

مطالب مرتبط

تعداد دیدگاه ها (0)