مشکل میزان کی حل می شود؟

روزنامه امروز خراسان جنوبی روز شنبه 9 آبان 1394در شماره 2914 خود یادداشتی با عنوان مشکل میزان کی حل می شود؟، به قلم رضا زنگوئی چاپ و منتشر کرد.

میزان

ادامه یادداشت این شماره روزنامه امروز خراسان جنوبی به این شرح است: اول: مال مردم مثل خون شان حرمت دارد ، این آموزه صریح اسلام است که باید در همه شئون زندگی حتی در هولناک ترین شرایط هم رعایت شود.
حضرت رسول مکرم(ص) می فرمایند: ……حُرْمَهُ مالِهِ کَحُرْمَهِ دَمِهِ…. و این فرمایش نبوی به قاعده فقهی و حقوقی هم تبدیل شده و از جمله زیرساخت های قوانین مدنی تلقی می شود.
یعنی همان طور که دست تعدی به جان مردم را اسلام به تیغ قاطعیت و حیات آفرین قصاص می سپارد برای دست متعدی به مال مردم نیز حدودی تعیین می کند و همان گونه که مرزبان خون و حرمت مومن است از مال او هم مرزبانی می کند.
این را عرض کردم تا زاویه ای جدید فرا دیدمان گشوده شود و بدانیم چقدر باید نسبت به مال مردم حساس باشیم و بفهمیم این مال می تواند حق الناس باشد که از شمول عفو الهی هم خارج می شود و خداوند آن را بر عزیزترین کسان خود هم نمی بخشد….
دوم: نامیزان شدن کار موسسه اعتباری میزان، کار بسیاری از سپرده گذاران را با مشکلات عدیده و گره کوری مواجه کرد که هنوز چندان که باید اقدامی برای حل مشکل و گشایشی در گره ها انجام نشده است.
قصد واگویه تاریخی ماجرا را ندارم چون همه مردم آن را حفظ دارند، حتی روزهایی را که جلوی موسسه تجمع داشتند را هم در تقویم یاد خود ثبت کرده اند، از تلخ کامی ها هم نمی خواهم بگویم که یاد آور تلخی های آن روز ها باز کام را تلخ می کند، ماجرا چنان رقم خورده است که همه چیز را همگان دانند!
سوم: قرار بود بانک ها و موسسات گوناگون متقبل بدهی میزان شود و این خبر نویدی شد که امید پایان یافتن روزهای تلخ را پر رنگ کرد اما…. اما نشد، اما تلخی انتظار و سرگردانی هم مضاعف شد و باز طلبکاران بودند و جوابی که نمی شنیدند.
باز سپرده گذاران بودند که می رفتند و با یک پر و خالی جدید برمی گشتند؛ دل پر و دست خالی!
چهارم: گرچه پیشتر حجت الاسلام عبادی نماینده بیرجند از به میدان آمدن موسسه اعتباری عسکریه گفت که قرار است بیاید و گره از کار بگشاید و اوضاع سپرده گذاران را میزان کند.
او به عسکریه و توان گره گشایی آن امید وار بود و این وعده را هم داد که تا بازگرداندن آخرین قران مطالبات مردمی در کنارشان خواهد بود.
اما خبرهای بعدی باز از قبول مسئولیت بانک صادرات حکایت دارد و حتی از طراحی جدول برای باز پس دهی سپرده ها هم سخن به میان می آید و خدا کند این جدول، با خوش حسابی بانک صادرات کامل شود.
پنجم: همین جا باید به هشدار گفت که مراقب باشید این تجربه تلخ، دوباره تکرار نشود. مراقب باشید و برای سپرده گذاری دگر باره به هیاهوی تبلیغات موسسات غیر مجاز گرفتار نشوید.
مراقب همه چیز باشید هرچند مسئولان وظیفه دارند از همه چیز مراقبت کنند چون این موسسه و موسساتی از این دست، زیرزمینی و ناپیدا نبوده اند که از قضا از بس پیدا بوده اند و پر هیاهوی تبلیغاتی کسی سراغ شان نرفته تا عیار شان را بسنجد.
پس به تبلیغات هم اعتماد نکنید و خود علاوه بر دو دست که دارید چند دست دیگر هم به یاری بخواهید و مال خود را محکم بچسبید که زلزله و توفان هم نتواند گره دست تان را باز کند.
ششم: منتظر می مانیم در کنار سپرده گذاران تا ببینیم این بار قول ها چقدر عملی خواهد شد. منتظر می مانیم فقط امیدواریم مسئولان بیش از این ما را منتظر نگذارند

منبع : سایت اتحادیه طلای تهران

  • مدیریت سایت
  • ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
  • 1487
  • 0

مطالب مرتبط

تعداد دیدگاه ها (0)