کشف سکه های طلای مدور تقلبی از مراکز عرضه طلای مازندران

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی مازندران گفت:در آذرماه سال جاری و در راستای طرح ضربتی بازرسی از طلافروشی های استان، کارشناسان این اداره کل تعداد سه سکه غیر بانکی مدور اعم از پارسیان و هخامنشی مغایر با استاندارد را توقیف و امحا کردند.

سکه پارسیان

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان مازندران،مسعود جوادی اعلام کرد: به منظور جلوگیری از توزیع و عرضه مصنوعات طلای غیر قانونی اعم از خارجی و وارداتی قاچاق، طلاهای فاقد نشان استاندارد و یا فاقد کد سازنده، طرح ضربتی بازرسی انجام شد.
وی اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل کنترل و نظارت بر مصنوعات طلا و فلزات گران بهای سازمان ملی استاندارد، بازرسی از 107مرکز عرضه مصنوعات طلای یازده شهرستان استان مازندران توسط کارشناسان این اداره کل و نمایندگان صنعت، معدن و تجارت، و اتحادیه طلای آن شهرستان ها انجام شد.
وی با اشاره به این که روند کنترل یک به یک مراکز تولید و عرضه مصنوعات طلا در استان مازندران با نمونه برداری و عیارسنجی همواره در طول سال در حال انجام است ، گفت: عرضه طلاهای فاقد کد سازنده و طلاهای وارداتی و نیز سکه های غیر بانکی مدور ممنوع است.
مدیر کل استاندارد مازندران از شهروندان خواست، مصنوعاتی که علامت استاندارد و یا کد شناسایی بر روی آنها حک شده است را با فاکتور خریداری کنند.

منبع : سایت اتحادیه طلای تهران

  • مدیریت سایت
  • ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
  • 2910
  • 0

مطالب مرتبط

تعداد دیدگاه ها (0)