هزینه های اخذ شده از خریداران طلا

حتما این سوال نیز برای شما پیش آمده است که بعنوان مثال طلایی با وزن پنج گرم خریداری کرده اید ولی هزینه ای بیشتر از قیمت پنج گرم طلا را پرداخت کرده اید. این هزینه ها چیست و بر چه اساس از مشتری اخذ می شود؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران جناب آقای محمد کشتی آرای در گفتگویی با خبرنگار اقتصاد آنلاین در این باره اظهار کرد : برای خرید طلاهای زینتی چیزی در حدود 5 تا 35 درصد اجرت ساخت ، علاوه بر ارزش طلای خام از خریداران اخذ می‌شود که این میزان بر اساس عوامل گوناگونی متفاوت است .
او با اشاره به اینکه عوامل بسیاری در درصد اجرت ساخت طلا تاثیر دارند گفت : اجرت ساخت طلا بر اساس طرح و شکل ظاهری آن متغیر است زیرا برخی از مصنوعات طلا با دست و بعضی دیگر نیز با ماشین ساخته می‌شوند.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اینکه هرچه طلا ارزان‌تر باشد به تبع آن مزد ساخت هم کمتر است خاطرنشان کرد : قیمت هر گرم طلا نیز از عوامل تعیین کننده در میزان اجرت ساخت است به عبارت دیگر بین قیمت هر گرم طلا و اجرت ساخت ارتباط مستقیمی وجود دارد.
وی اضافه کرد: علاوه بر مزد ساخت ، 7 درصد به عنوان سود فروشنده و 9 درصد نیز مالیات بر ارزش افزوده در فاکتور خرید محاسبه و از مشتری اخذ می گردد.
کشتی آرای به خریداران توصیه کرد که هنگام خرید طلا نهایت دقت و حساسیت را داشته باشند و اگر در میزان اجرت ساخت شک دارند می توانند از اتحادیه صحت آن را استعلام نمایند .

فرمول خرید طلا

  • مدیریت سایت
  • ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
  • 2024
  • 0

مطالب مرتبط

تعداد دیدگاه ها (0)